Stránky

nedeľa 29. júna 2014

KOVKOU

Peter Kováč, ktorého mám odnepamäti (presne tak) zafixovaného ako Kovkou, pre mnohých z vás nebude neznámym človekom. S fotografom, ktorý uverejňuje práce na svojom webe kovophoto.sk a bloguje o teniskách na kovkou.com, som sa stretla v Prahe. Kým sme sa dostali k foteniu, chvíľu to trvalo, pretože som sa stratila a potom hodinu hladkala Aries, šarmantného psíka Kovovej nemenej šarmantnej priateľky Kristíny. Z rozhovoru rýchlo pochopíte, že Kovo má čo do tenisiek level "advanced". 




Peťo, po Roberte si druhým “zberateľom”, ktorého spovedám. Namiesto vintage oblečenia a doplnkov si ale veľkým milovníkov tenisiek a máš v nich skutočne prehľad. Ako dlho sa tomu venuješ?

Ahoj Ľubka, ďakujem za príležitosť sa tu zjaviť a v prvom rade ma prosím nevolaj Peťo (smiech). Kovo alebo Kovkou to spraví lepšie. Hmm, to je celkom na uváženie. Tenisky som si obľúbil už ako dieťa, keď som raz za pol roka – rok od mamy a otca vydrankal nejaký nový pár, za čo im ďakujem, že ma nikdy nenechali v štichu. Moja vášeň pre tenisky sa ale naozaj spustila, keď som sa po roku a pol intenzívneho zháňania dopátral môjho vysneného páru Nike SB Paur Rodriguez 3 v Amerike v roku 2010. O tom si ale viac môžete prečítať na mojom blogu. Myslieť naozaj vážne som to s teniskami začal pravdepodobne v auguste 2012, keď som sa prisťahoval do Prahy a začal spolupracovať so sneakers (resp. vtedy ešte skate) shopom Footshop.

Ako momentálne vyzerá tvoj botník? Máš vyhliadnuté nejaké boty, ktoré v ňom nie sú a bezpodmienečne by v ňom mali byť?

Môj botník momentálne vyzerá vcelku dreveno. Ale inak sa mu darí, najmä teda po poslednom mesiaci. To doň pribudlo zopár párov a ostávajú mi už len posledné 3 sloty, aby som ho vyťažil na jeho kapacitu s číslom 36 naplno. Čo sa týka sneakers, ktoré by v ňom mali byť - je ich ešte príliš veľa. To budem potom potrebovať malý domček a nie botník. :) Každopádne existuje jedna „fatálna“ bota, ktorú snáď jedného dňa budem vlastniť a je to takmer úplne obyčajná biela Adidas Superstar 80´s, len má na boku vyšitý rok 1986, na päte iniciály JMJ (Jam Master Jay) a v predu na šnúrke zlatý bling. A prečo ju vlastne chcem? V prvom rade je adi Superstar jeden z mojich najobľúbenejších modelov všetkých čias. V druhom rade táto limitovaná edícia vyšla na počesť 25. výročia piesne My Adidas od kapely Run DMC a bolo to 11. novembra 2011. Za fatálnu ju považujem práve preto, lebo v tento deň som oslavoval svoje 25. narodeniny a pochopiteľne rok 1986 bol rokom môjho narodenia, takže dúfam, že už každý rozumie.



Pri tom, ako rýchlo sa menia trendy, je pre “bežného smrteľníka” ťažké odhadnúť, kedy má na nohách niečo trendy a zároveň neokukané. Ako vnímaš napríklad Air Max-y, Converse-ky, New Balance-ky a podobne? Sú takéto boty pre teba ešte zaujímavé?

Trendy, ne-trendy. Je to asi celkom relatívne. Väčšina z bot, resp. značiek, ktoré si vymenovala, majú dlhoročnú tradíciu a v podstate len prichádzajú a odchádzajú a potom sa zase vracajú. To odchádzanie by som možno aj vynechal.

Vzhľadom na to, v akej oblasti pracujem, túto vec vnímam trochu inak. U väčšiny značiek je to hlavne o tom, ako silne sa marketingovo dokážu na trhu presadiť. Pre niektoré značky je to ľahšie, niektorým treba pomáhať napr. aj cez influencerov (ako sme aj my, blogeri) aj napriek tomu, že ponúkajú super štýl, pohodlie a kvalitu spracovania. Na konkrétnych príkladoch vysvetlím ďalej.

Čo sa týka v otázke menovaných modelov a značiek, musím sa priznať, že tomu postupne prichádzam na chuť. Čím viac sa tomu venujem, tým viac sa môj pohľad na veci mení. Napríklad pred dvoma rokmi som si o Air Max-och myslel, že je to najškaredšia bota, akú kto kedy vymyslel. A nie som sám, ver mi. Keď som si minulý rok v Londýne kúpil svoj prvý pár Nike Air Max 1 OG a dal ho na nohy, znova som sa narodil. Po prvom kroku som premýšľal, ako som to mohol neznášať, po druhom som sa zamýšľal ako mohol niekto vytvoriť niečo tak dokonalé. Po piatom som si želal, aby ma už nikdy nikto nevyzul (smiech). Vždy som bol fanúšikom klasických skate-ových siluet à la Nike Dunk a podobne. Ako som sa presťahoval do Prahy a začal ľuďom na nohách čoraz častejšie vídať iné boty, môj pohľad sa radikálne zmenil. A stále sa mení. Vždy to vyzerá tak, že keď vidím nejakú botu, ktorá je maximálne nechutná, viem, že o pol roka ju budem proste milovať. Napr. Nike Air Huarache som ešte pred nedávnom považoval za vrchol škaredosti a tento týždeň som si objednal môj prvý pár Air Huarache Hybrid, ktorý vyzerá ako z inej planéty, storočia a dimenzie naraz. Je z kolekcie Spring 2015 a najradšej by som urýchlil čas nech už ich môžem mať na nohách (smiech).

Čo sa týka mojej rotácie, nosím všetko, čo sa mi páči. Vansky, Najky, adidasky, NB’s a posledne už aj moje vysnívané retro runnery Saucony. Každopádne poslednou dobou ma viac než všetko ostatné bavia vyššie a drahšie modely značky Puma ako napr. Disc alebo R698, ktoré sú materiálovo a pohodlnosťou fakt vysoko ale u nás sú bohužiaľ vcelku nedoceňované.

Ako hodnotíš slovenský a český trh, príde si u nás človek ako ty na svoje, alebo za vzácnejšími kúskami treba ísť za hranice?

Náš trh je v tomto vcelku komplikovaný. Dajú sa u nás nájsť modely, ktoré sú naozaj vzácne, ale nie je toho až tak veľa, pretože získať licencie na predaj limitovaných modelov určitých značiek vôbec nie je jednoduché. Každopádne, kto je vytrvalý a sleduje si release-y a refreshuje stránky (ako napr. moja lady Kix, ktorú vidíte na fotkách), sa dostane k tomu, po čom jeho srdce naozaj túži. Stačí sa pozrieť na jej Nike x Liberty AM1, ktoré stihla kúpiť počas prvých piatich minút ako bol spustený ich predaj, lebo potom po nich už neostalo ani stopy.

Ja inak veľmi rád vychytávam boty v dobrom pomere „cena-výkon“ v zahraničných sneakers shopoch a občas si niečo stealnem (kúpim pod cenu) ako napríklad tohtotýždňový úlovok Stash x Reebok Dual Pump Runner 25th Anniversary Limited Edition „Red Camo“ za 32€, ktorý je práve na ceste zo Švédska. No a uznajte sami, že topánka s tak dlhým a komplikovaným menom je tých pár eur naozaj hodná! 



Ponuka v tomto prípade určite závisí aj od dopytu. Je u nás dostatočný záujem o tenisky?
Určite si si sama na sebe všimla, že je. Pamätám si, ako sme si nedávno písali, že by si chcela svoje Air Max a New Balances a nie si to len ty. Ľuďom sa tenisky páčia a obzvlášť v tejto dobe je celý tento happening na veľkom vzostupe. Keď idem mestom, mám normálne radosť, že takmer 70-80% ľudí, ktorých vidím, má obuté nejaké pohodlné a štýlové sneakers. Záujem o tenisky teda určite je a je celkom fascinujúce sledovať, ako sezónnosť ovplyvňuje ľudí čo nakupujú, nosia a tak ďalej.



Už neplatí, že športová obuv patrí výhradne k športovému oblečeniu a podobne. Čo si pomyslíš, keď vidíš ženu v puzdrovej sukni či šatách s teniskami na nohách? Yay or nay?

Považujem to za nesmierne sexy. Hlavne, keď je to celé dobre nakombinované a vyzerá to tak „urban“ a „fresh“ (dva najviac hypované buzzwordy poslednej doby!). Nie každá to ale vie. Aj pri teniskách treba mať súdnosť a zladiť to celé tak, aby to bolo pekné a použiteľné. V tomto ma fascinujú fotoreporty zo zahraničných fashion weekov, aké kombinácie outfitov a tenisiek vedia tí ľudia zadeliť. Niektoré kombinácie by ma nenapadli ani vo sne a pritom je to tak strašne pôsobivé, chaotické a usporiadané zároveň. Bodaj by sme mali viac takýchto ľudí aj u nás. :)

Čo hovoríš na tenisky z našeho rybníčka, napr. Novesta?
Priznám sa, že našu scénu sledujem len okrajovo. Od doby kedy sa mi začali páčiť retro runnery sa mi celkom pozdáva česká značka Botas, ktorá si pekne udržuje tradíciu a zároveň prináša niečo svieže. Zo slovenských značiek registrujem najmä ľudí, čo stoja za botami Splendix. Pekný a decentný hipster trap, pričom by som si určite vedel vybrať niečo aj ja. Zatiaľ som sa ale neodvážil. :) Novesty zatiaľ moc neregistrujem, len ma vždy až zasekne uprostred chôdze, keď niekomu na nohách vidím tie horibilné červené H16 boty. Každopádne to bude hlavne tým, že osobne nemám moc rád boty typu Converse (teda nie na sebe), ale keď som minule videl Rezňovu priateľku Peťu v Novestách, nevyzeralo to vôbec zle. Takže dámy, len pekne podporujte domácu scénu. A chlapci, H16 radšej počúvajte ako obúvajte. :)

Na záver by som spomenul ešte české boty Prestige, od ktorých bielo modré sneakersky nosil ešte môj nebohý starý otec. Upozornila ma na ne Eliška, ktorá mi povedala, že majú možnosť vlastnej „id“ boty a keď som to videl a skúšal, zistil som, že sa tam dá nakombinovať celkom solídny lentilkový unicorn, takže možno jedného dňa budú moje kroky viesť aj tam.





Máš nejakú "módnu ikonu", niekoho, koho štýlom sa inšpiruješ?

V tomto musím povedať, že asi ani nie. Obdivujem viacerých ľudí, ako si razia cestu. A čo sa týka tých sneakers inspired osôb, možno by som mohol menovať nášho Vrútočana Miša Novotného, ktorého skôr ľudia poznajú pod menom Yaksha. Páči sa mi, že v istom bode zastavil teraz tak veľmi populárny #jordanhype a začal si ísť niečo iné. To je celkom fajn. Ja to tak robím od začiatku. :)

Každopádne, inšpirovať sa nechávam na fashion blogoch od nás ale aj zo zahraničia, aj keď teda black on black viem nakombinovať aj bez nejakých extra inšpirácií. Rád tiež o mojom oblečení kecám s ľuďmi. Výmena názorov a iné pohľady na vec vždy potešia a posunú najviac.

Súvisí to, ako sa obliekaš, s tvojim životným štýlom? Alebo inak – keby máš svoj život, povahu a tak vôbec čo najvernejšie vyjadriť oblečením, ako by to vyzeralo?

Vyzeralo by to tak, ako to aj vyzerá. Obliekam sa tak, ako ma to práve baví, ale väčšinou je to podľa toho, aké kicks si ráno chcem obuť, prípadne čo kúpim vo výpredaji za dobrú cenu (smiech). Veď si videla sama pred fotením.

Môj životný štýl, teda ak vôbec rozumiem, čo tým myslíš, vyzerá tak ako sa obliekam. Občas chill, občas fancy, občas niečo uletené. Hlavne, že sme zdraví a chutí nám jesť. :)



Páči sa ti Stalker a chcel/a by si byť jeho súčasťou? Pošli e-mail s fotkami tvojho outfitu na stalkervoyage@gmail.com a možno bude ďalšia časť príbehu práve o tebe!

1 komentár:

  1. supeeeer fotky [uplne ze naozaj:] az viacej chcem :]! a inak aj tenisky sa este daju oznacit ako moc super :]]]

    OdpovedaťOdstrániť