Stránky

nedeľa 16. marca 2014

SECONDHAND VI.



Tiež sa niekedy cítite tak, ako by ste sa narodili do nesprávnej doby? Ja s tým bojujem stále. Nie je to ale o boji s dobou, ale aj stereotypom. Moji kamaráti poznajú dve verzie mňa. Jedna je nahodená do šiat, nosí čierne dierované pančuchy a červený rúž, druhá má na sebe staré čierne nohavice a k tomu striedavo biele alebo čierne tričko. Tie nohavice Zuzka nazvala ,,obligátne čierne šušťáky", plnili už funkciu teplákov a absolvovali aj nejaký ten úspešný pracovný pohovor. A sú deravé. Minule som sa vás pýtala, čo si myslíte - ak máte obľúbený kúsok oblečenia, ktorý nosíte rovnako často ako vlastnú kožu, je lepšie mať ich vo viac exemplároch, alebo nosiť jeden do rozpadnutia? Paulína na to šla rozumne: ,,Mám radšej, keď mám niečo obľubené viac krát, pretože to budem nosiť tak často až sa to fakt zničí - týmto sa tá 'životnosť' predĺži." Slovo.

Teraz k inšpirácii. Máte radi beatnikov? Ja veľmi. Viem, že už len spojenie ,,beat generation" napovedá, že sú minulosťou a človek ich môže mať len rád alebo sa nimi inšpirovať, ale mnohí žijú taký ten život moderného beatnika. Obliekajú sa tak, venujú skôr čas intelektu než peniaze konzumu. ,,Ide o to, dôjsť k neznámu rozrušením všetkých zmyslov. Je to veľké utrpenie, ale je nutné byť silným, byť rodeným básnikom." Povedal Rimbaud. Prosím, nech sa ľuďom stále páčia hrubé dioptrické rámy a čierne roláky. Nech pijú víno kľudne o deviatej ráno, ak je dobré. A nech myslia ako beatnik, aby som sa mala s kým hádaťo tom, čo je to vlastne sloboda. Prosím, buďte hipsteri a počúvajte jazz. Keď budeme mať v práci padla, pôjdeme do kaviarne a budeme sa baviť o podstatných veciach.

Tak ale zrekapitulujme si, čo to mám teda na sebe. Sekáčové nohavice od Zuzky, ktoré sú najlepšie na svete (ale musím menej jesť, aby som si v nich dokázala aj sadnúť :-) a v ktorých by som asi nezapadala do Kerouacovej predstavy o žene. Biele krátke tričko. Vyhŕňajte si rukávy, hlavne svalnatí muži! Čierny rolák a nohavice sú ikonická kombo inšpirovaná Audrey Hepburn. Ivan má na sebe najlepšie rifle a košeľu, oboje sekáč. K tomu Ray-Bany, H&M bundu a hnilé Marlborky.


T-shirt - H&M / Pants - Second hand
T-shirt - Mango from second hand / Pants - H&M


Nečakane realistický citát na záver: ,,Sivá vlčica ide po stope vlka, čosi ju ženie za druhmi. Čosi, čomu nerozumie, ale zima je zlá, vlk sa sotva sám uživí. Odjakživa lovil vo svorke."

Pekný deň!

18 komentárov:

  1. každé slovo z tohto je proste super,
    a tiež si myslím, že obľúbené veci treba mať viac krát, len ja si uvedomím že daná vec je obľúbená príliš neskoro, keď sa už druhý exemplár nedá tak ľahko nájs
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tá beatnická pasáž ma inšpirovala, asi dneska niečo zosmolím :D
    a si krasoň!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pekne povedané...a čierny rolák a nohavice ti veľmi pristanú...a vlastne aj to biele triko :) naozaj pekné

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ty si uplne dokonala a "all black" môžem vždy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jack je môj osud. teda po Bumpkinovi
    a táto kniha je úúúplne naj
    http://www.bumpkinova.com/2013/10/zatancuj-dusa.html

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj, tak pěkné řasy máš svoje, nebo jsou nalepené? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) dakujem, su moje, ale to je skor dobry uhol, riasy mam dost kratke.

      Odstrániť
  7. toto je môj zatiaľ najobľúbenejší blog! a musím sa priznať, že mám tiež pocit, že som sa narodila do zlej doby, takže v tom nie si sama :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, to sa tesiim! A z akej si doby? Beatnici, ci ine? :)

      Odstrániť
  8. krásne, nevies dať pls nejake tipy na sekáče v BA?!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vo vseobecnosti su pre mna naj retazce Genesis. V BA je dobry niekde v blizkosti KC Dunaja, ulicu ale neviem presne:)

      Odstrániť
  9. veľmi rada čítam tvoje úvahy, vždy pekne napísané :) a na fotky sa tiež veeľmi príjemne pozerá :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Aká je to kniha prosím?

    OdpovedaťOdstrániť