Stránky

piatok 21. februára 2014

A MEDICINE FOR MELANCHOLY


Tento príspevok bude o lieku proti melanchólii. Predpokladám, že nie som jediná, na koho pôsobilo p(i)očasie, odohrávajúce sa vonku v uplynulých dňoch, veľmi depresívne. Ja som z tých, ktorí nadávajú aj na slnko, ALE. Uznajte, že dážď je akceptovateľný iba počas voľných dní a to v prípade, že máte možnosť s kakavkom v ruke pozerať Harryho Pottera. To bez škriepok.

Ja teda dúfam, že ma čítajú aj tí, ktorí si v týchto dňoch môžu dovoliť luxus chvíľkového ničnerobenia. Pre tých ostatných, študentov či proletárov, či oboje, mám tri tipy. U mňa sú pri zaháňaní chmurných myšlienok stopercentne spoľahlivé, aj keď platí, že sto ľudí, sto chutí. Toto pomáha mne:

1. Nahodiť sa.
No vážne, veľké percento depresie odíde spolu s tým, ako vyzlečiem svoje obligátne čierne tepláky, rozumej čierne skinny, na kolenách vyťahané po troch dňoch neustáleho nosenia. Obliecť sa inak, ako vo všedný deň, učesať sa a napríklad odlakovať obitý lak - to sú jednoduché veci, na ktoré v zhone zabúdam. A keď zabudnem, latentná (ok, pre okolie latentná asi nie je) príčina "nebytia vo svojej koži" je na svete. K outfitu na fotke ma inšpirovali vždy ženské stylingy ruskej návrhárky Ulyany Sergeenko.


2. Spomienky na leto.
Často si v zime obliekam letné oblečenie, ktoré som nosila na dovolenke. Len tak, doma pred zrkadlom, pre chvíľku radosti. Keď sa k tomu pridá aperol spritz a prezeranie fotiek z prázdnin, naozaj sa dá na okamih zabudnúť na zimu.



3. Les.
Najúčinnejšie, čo poznám. Pokiaľ to počasie aspoň trochu dovoľuje, beriem gumáky a idem si do lesa vyvetrať hlavu. Jedinou spoločnosťou mi býva môj jazvečík, ktorý ale ako poľovník (hoci mizerný) venuje pozornosť skôr vtáčikom, zápachom a prípadným drobným hlodavcom.


Názov článku, Medicine for Melancholy, je skvelá poviedka Raya Bradburyho. S tým súvisí jeden bonusový tip pre extra zaneprázdnených. Mluvka. Je to YouTube kanál, na ktorom nájdete nahratých množstvo literárnych diel. Ja už bez toho nezaspím! Ako bojujete so zmenami počasia vy?

9 komentárov:

  1. Ľúbim tento post! Mne tiež pomáha fotenie zo zenitom alebo keď sa idem len tak prejsť na polia čo mám hned za domom. také veľké otvorené priestranstvo, sa cítim sa potom taka voľna a odlahcena od všetkého :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ooooo díky za mluvku!! To je úplně mega. Já si poslední dobou zvykla taky na ty procházky v lese, i když je mám naplánované i na období, kdy mě nepřepadá melancholie, stejně na mě má vždycky les blahodárný vliv a odcházím uklidněná více, než když jsem přišla .)) a jazvečíci se mnou .))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. konečne niečo viac tvoje. niečo na čo som bol u teba zvyknutý. super. milé fotenky. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem. To ta potom potesim, pretoze v podobnom duchu bude vyzerat viacero nasledujucich serii. So super ludmi! :)

      Odstrániť