Stránky

nedeľa 5. októbra 2014

THEA

Pokiaľ radi vyrábate, ste kreatívni, alebo vás iba baví pekný život a pekné veci v ňom, mali by ste poznať Minty Finty. Pokiaľ máte radi dobrých ľudí, mali by ste poznať dievčatá, ktoré za týmto blogom stoja. Jedna z nich, Thea Kučerová, je hrdinkou dnešného fotopríbehu o Barbarelle, Margot Tenenbaum a June Carter. Keď práve nespieva, nehádže neprítomné pohľady či nezachraňuje svet, píše reklamné texty alebo čaruje v kuchyni. Alebo rozpráva. Napríklad o móde, blogovaní a množstve iných vecí.



Minty Finty je o móde, diy a životnom štýle ako takom. Považuješ za reálne, že sa v budúcnosti ľudia naučia byť pri obliekaní “sebestačnejší” a dokázažu recyklovať, vyrábať a prerábať?

Já si myslím, že éra fast fashion začíná pomalu, pomalinku ustupovat. Možná nikdy nezmizí úplně, ale to podle mě ani není potřeba. Jsem optimistka a myslím si, že spousta lidí už si uvědomuje, že věci šité rychlou jehlou se nevyplatí kupovat ve velkém. Módní řetězce na nás hrnou nové trendy už ne každou sezónu, ale každý měsíc. Nejsem zastánkyně radikálních názorů, sama si ráda koupím nějaký momentálně "horký" kousek prostě jen tak z marnivosti, ale snažím se na nich nezakládat svůj šatník. Mám ráda nakupování v sekáčích, protože si vždycky říkám, že když už to oblečení zažilo nějaký jiný život předtím, musí být přece kvalitní. Kolikrát najdete na ramínku dokonalou látku, střih nebo kus oblečení, který v řetězcích jen tak neseženete.

Inspiruje mě také to, že si moje máma byla vždycky schopná spíchnout doma na stroji cokoli se jí zamanulo. Moje prababička Jája jí dokonce ušila troje nádherné šaty na plesy, se kterými jsem si jako malá hrála na princeznu. Tehdy se nedalo čekat na to, až se vysněné šaty objeví na figuríně ve výloze. I dnes, přestože se dá koupit kde co, je někdy problém sehnat střih, látku a velikost v jednom modelu přesně tak, jak si to představujete. Šicí stroj by měl být podle mě základ každé domácnosti, stejně jako pračka nebo sporák. A navíc si vždy vzpomenu na slova mojí oblíbené profesorky z univerzity: "Vždycky je dobrý umět se uživit rukama." Kdyby něco :)

Akú úlohu v tvojom živote zastáva móda?
Přiznávám, že zásadní, i když v případě, že jedu někam na chatu, jsem schopná chodit tři dny v jednom triku, džínách a staré bundě. Móda je zábava. Je to každodenní kreativní rozcvička, když vymýšlíte kombinace. Je to způsob sebevyjádření. Styl oblékání toho o člověku může prozradit spoustu. Móda je tu pro všechny, bez ohledu na věk, počet mincí v peněžence nebo tělesné dispozice. Je to naše vlastní třešinka na dortu.

Považuješ sa za materialistu?
Ano i ne. Mám ráda věci a jsem ráda, když mi patří. Ale na světě existují důležitější věci než dokonalé inkoustové pero nebo snová sukně. Jsem praktická žena.

Vráťme sa k blogom. Ako vnímaš fakt, že sa množstvo blogov s rastúcou popularitou nestáva kvalitnejším informačným kanálom, ale strategickejšou “reklamnou plochou”?
Podle mě to není špatně. Filtrují se tak blogy, za kterými stojí lidé, které se vyplatí sledovat a které ne. Reklama na blogu se dá dělat chytře a my se o to na Minty Finty snažíme. Největší inspirací jsou pro nás holky z A Beautiful Mess, které to umí s reklamou a PRkem skvěle. Důležité je zachovat si kvalitní obsah, dělat blog s nadšením a ne pro zisk a vybírat si jen takové značky a produkty, které jsou blízké naší filozofii. Nemyslím si, že je špatně, že se blogy komerčně využívají. Spousta čtenářů si neuvědomuje, kolik je za takovým blogem práce, energie a času a že to dá pekelně zabrat, aby články vycházely pravidelně a plné zajímavých informací. Je fér, aby za to autoři byli nějakým způsobem odměňováni.



Na našom fotení si vystriedala tri identity inšpirované dvoma filmovými a jednou hudobnou postavou – Barbarella, Margot Tenenbaum a June Carter. Prečo práve ony?

Asi osud? :) Třeba v sobě ukrývám všechny tři, nevím. Sebevědomou, superhrdinku Barbarellu, utrápenou Margot, která srší cynismem, ale i femme fatale June, holku do nepohody, žíznivou po šťastném životě, s věčným úsměvem na tváři, sluncem v duši a písničkou na rtech. Co ty na to?



Ty a tvoje identity. Nedávno sme sa rozprávali o našej neslávnej minulosti na dnes už mŕtvych sociálnych sieťach. Aké vplyvy z minulosti ťa štýlovo najviac poznačili?

Od malička mě stylově nejvíc ovlivňují útěky za hranice. Mám velmi dobrodružné rodiče, takže mě jako malou potahali, kde se dalo. Toskánská města na kopci a elegantní Italky ve velkých kloboucích s kopečkem stracciatelly byly jako sen :) Myslím, že jsem si prošla mnoha styly, hledala jsem se pokaždé v něčem jiném. A tahle eklektika mi asi zůstala. Ohnivě červené vlasy už ale nenosím :)

Ešte niekoľko rokov dozadu boli veľmi rozpoznateľné populárne subkultúry ako hip-hop či emo. Vnímaš dnes nejaký trend, ktorý by obdobne spôsobil taký boom?

Tak hip-hopová kultura pořád žije, přece! :) Myslím, že dnes se rozdíly mezi subkulturami začínají stírat. Dnes je každý, kdo je odlišný, prostě hipster. Nesnáším "cedulky". Moje by totiž musela být beatnik!



Existuje niekto alebo niečo, čím sa výrazne inšpiruješ?
Lidé kolem mě. Kolemjdoucí, kdekoli na světě. I v tom virtuálním.

A existuje niekto, s kým by si si rada na chvíľu (alebo aj viac) vymenila život?
Asi ne. Chtěla bych, aby to byl můj vlastní život, který se bude měnit a vyvíjet tak, aby mě bavil. Nikdy totiž nemůžeš vědět, jaký je život někoho jiného. Třeba stojí za houby.

A posledná otázka – akým človekom by si rozhodne byť nechcela?
Člověkem, který si nevidí dál než na špičku vlastního nosu. A nemyslím tím slepce.

Moja zdanlivo nekonečná odmlka skončila. Bývam v Prahe, mám novú školu, novú prácu, nový byt, nových kamarátov a vďakabohu aj množstvo novej inšpirácie. Je toho veľa a snažím sa to spracovávať. Po dlhom brainstormovaní sama so sebou som nabrala veľkú chuť pokračovať v blogovaní, ďalej robiť toto, pretože ma to baví, bavia ma ľudia, bavíte ma vy a baví ma diskutovať s vami a navzájom sa vzdelávať. Dúfam, že toto obdobie bude pre Stalker plodné.

4 komentáre:

  1. Dobre, jsi si vybrala, Theu z Minty sleduji a holky jsou opravdu moc sikovne. Drzim palce, at je tohle obdobi pro tebe stastnym a at se ti v Praze libi.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krásný fotky a zajímavý rozhovor :) Minty mě baví takže děkuju! a sama se teď seznamuju s Prahou takže chápu ale doufám že seš zpět nadobro :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ahoj lubi, budes este niekedy blogovat? pomaly si to tu prechadzam, citam, a musim povedat, ze je to jeden z najlepsich blogov v ceskoslovensku! bola by ho hrozna skoda. si ozaj inspirativne dievca, lub.

    :)

    k.

    OdpovedaťOdstrániť